پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228922
خريد جديد ملک سلمان از ترامپ؛ ايران از طريق سازمان ملل محکوم شود
تاریخ انتشار : 1396/09/30 10:31:16
نمایش : 1524
عربستان که توانسته به مدد دلارهاي نفتي خود مواضع ضد ايراني آمريکا را شدت ببخشد در جديدترين خريد از کاخ سفيد، با «ترامپ» براي اعمال فشار بر تهران از طريق سازمان ملل به توافق رسيد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، کاخ سفيد اعلام کرده «دونالد ترامپ» رييس‌جمهوري آمريکا و «ملک سلمان» پادشاه عربستان،در خصوص حمله موشکي انصارالله يمن به رياض تلفني صحبت کرده اند و در اين گفتگوي تلفني رهبران دو کشور بر اهميت پاسخگو کردن ايران در اين باره تاکيد کرده اند.

کاخ سفيد در بيانيه اي اعلام کرد به دنبال حمله موشکي شبه نظاميان حوثي به «کاخ اليمامه» در رياض ، دونالد ترامپ در گفتگويي تلفني با پادشاه عربستان ابراز همبستگي کرده است.

عربستان مدعي است که موشک هاي شليک شده از يمن به اين کشور ايراني هستند و «نيکي هيلي» نماينده آمريکا در سازمان ملل نيز با ارائه تصاويري اداعاهاي رياض را تکرار کرد اما بعد از گذشت چند ساعت دروغ بودن اين ادعاها ثابت شد.

عربستان سعودي روز سه شنبه ۲۸ آذر ماه اعلام کرد يک موشک باليستيک «ايراني‌-حوثي» را برفراز رياض منهدم کرده است. محمد عبدالسلام، سخنگوي حوثي‌ها، در يمن گفته بود که موشکي به سوي کاخ پادشاه عربستان سعودي در رياض شليک شده است.

در بيانيه کاخ سفيد آمده است: ملک سلمان در اين گفتگوي تلفني آخرين اطلاعات در مورد (اين حمله موشکي) و همچنين برنامه عربستان براي کاهش وضعيت انساني در يمن را به اطلاع دونالد ترامپ رساند.

کاخ سفيد مي گويد، دونالد و ترامپ و ملک سلمان در خصوص آغاز يک روند سياسي براي پايان دادن جنگ در يمن توافق داشتند.

اقدام از طريق سازمان ملل براي پاسخگو کردن ايران

کاخ سفيد همچنين مي گويد، رهبران دو کشور بر اهميت اقدام از طريق سازمان ملل براي پاسخگو کردن ايران به دليل نقض مکرر قوانين بين المللي بحث و تبادل نظر کرده اند.

به دنبال حمله موشکي روز سه شنبه، نيکي هيلي، سفير آمريکا در سازمان ملل متحد نيز مدعي شده که حمله موشکي جيد به رياض حاوي تمام نشانه‌هاي حملات قبلي است که با کمک سلاح‌هاي تامين شده توسط ايران انجام شده است.

هيلي نيز بر ضرورت اقدام مشترک براي مشخص کردن «جنايت‌هاي رژيم تهران» تاکيد کرده بود.

اين وضعيت در حالي است که بيش از ۱۰ هزار نفر در جريان حملات ۳ سال گذشته عربستان و همپيمانانش به يمن کشته شده اند و علاوه بر آن مردم اين کشور جنگ زده به دليل محاضره شدن از سوي عربستان با بيماري هاي خطرناکي همچون وبا و ديفتري و همچنين قحطي دست به گريبان هستند.

مهر

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html